Ми давно вже звикли до сучасного вигляду міста, який створюють величезні яскраві щити уздовж вулиць, блискучі вивіски, транспаранти, розтягнуті над дорогами, барвисті екрани, що притягують погляди до різноманітної інформації. Цей образ створюється засобами зовнішньої реклами. І це найдієвіший спосіб популяризації найрізноманітніших товарів і послуг.
Оutdoor-реклама, по праву займає першість у залученні потенційного споживача, завдяки унікальним якостям, якими вона володіє:
• Охоплення колосальної аудиторії, кількісний і якісний склад якої, весь час змінюється.
• Доступність для сприйняття – сітілайти, бігборди, яскраві вивіски, розтяжки знаходяться в полі зору як пішохода, так і пасажира транспортних засобів. Їх неможливо проігнорувати.
• Лаконічність – прості тексти і образні зображення якнайкраще для ознайомлення покупців з новим товаром.
• Запам’ятовуваність- як наслідок лаконічності. Яскраві образи і короткі слогани та їх повторюваність чіпляє увагу і засідає в підсвідомості.
• Неминучість – на відміну від нав’язливих рекламних телероликів, які можна просто перемкнути, вулична реклама неодмінно трапиться Вам на очі.
• Доступність – вона набагато дешевше, ніж реклама в ЗМІ
• Очевидність – 90% інформації сприймається людиною візуально, це найдієвіший спосіб донести щось до споживача.
Часом за досить короткий проміжок часу індекс довіри споживачів до товару або бренду, який рекламується, збільшується в рази. Виробляється позитивний імідж.
Щоб зовнішня реклама була успішною і виправдала вкладення, необхідно щоб вона:
– Притягувала інтерес;
– Миттєво «чіпляла»;
– Надовго запам’ятовувалася, навіть після мінімального контакту;
– Мала високу частоту показів.
Зовнішня реклама допомагає споживачеві зробити вибір на користь товару або послуги, що рекламується, доносить інформацію про їх існування, тим самим піднімаючи продаж і приносячи прибуток.
В умовах сьогоднішньої великої кількості пропозицій – це необхідний крок до успіху.
Проте, зовнішня реклама зовсім не ідеальний вид реклами. До основних недоліків можна віднести:
• Немає можливості трансляції виключно на цільову аудиторію, крім рідкісних винятків;
• Короткий час впливу – що змушує робити максимально яскраву і лаконічну рекламу, щоб вона досягла мети. Цей недолік, правда, не є актуальним для реклами в салонах громадського транспорту і вагонах метро;
• Вплив погодних умов на стан реклами;
• Присутній дратівливий чинник, як, втім, і в інших видах реклами.
І все ж, зовнішня реклама – найдієвіший вид реклами з усіх доступних.
Рекламні носії та їх типи
Що таке рекламний носій? По суті, носій повідомлення для такого виду маркетингового інформування – це масштабний плакат, де зображується стимулююча споживача картинка, назва товару, логотип або назва бренду, слоган (короткий заклик до дії). Різноманітні види рекламних носіїв є видозміненим плакатом.
це:
• бігборди і суперсайти;
• відеоекран і призматрон;
• стели, пілони, троли;
• панель-кронштейн, маркіза (козирок) і вивіска;
• перетяжка і композиція прапорців;
• брендмауер і електронне табло (рядок, що біжить);
• транзитна реклама – реклама в громадському транспорті, на автомобілях і т.д.
Досить новим і дуже цікавим видом є так звані «Ambient Media», засоби використання навколишнього середовища, в якій перебуває цільова аудиторія. Це найрізноманітніші і часом несподівані об’єкти, в тому числі живі, на яких розміщується рекламне повідомлення. Наприклад, використання в рекламних цілях зупинки громадського транспорту. Така зовнішня реклама настільки ж успішна, як і креативна.