Учасники проекту Random History провели дослідження розвитку найбільш масового і найбільш впливового виду актуального мистецтва і сформулювали свої висновки про вдосконалення цієї області у вигляді списку фактів. Представляємо Вам 40 пунктів цього списку, що складається з психологічних прийомів, цікавих статистичних даних, унікальних обставин історії формування галузі та іншої захоплючої інформації:
1. 500 млрд $ – сумарний річний бюджет, що виділяється на рекламу на земній кулі.
2. Рекламний носій у вигляді звичного щита з’явився в 1900 році в Штатах. У той же час з’явилася ідея розташовувати білборди вервечкою по довжині трас і міських вулиць.
3. Середньостатистичний 65-річний представник людського роду переглянув за своє життя 2 млн телевізійних рекламних роликів.
4. Рекламний продукт орієнтований на дитячу частину споживачів грунтується на горезвісному nag factor ( “чинник ниття”). Вона надихає малюків на бажання конкретної продукції, яка нібито додасть їм популярності в середовищі ровесників. Потім це стає предметом терплячості батьків. Дослідники заявляють, що середньостатистичному підлітку в США досить попросити у своїх батьків зробити покупку продукції з реклами дев’ять разів, поки вони не капітулюють і приймуть рішення придбати.
5. 40 000 – число переглядів рекламних телевізійних роликів щорічно звичайною дитиною. Що становить 100 сюжетів в день.
6. Кубики льоду не тануть під впливом софітів в момент зйомки реклами, тому що їх споруджують з акрилу. А бульбашки в питті створюють за допомогою додавання миючих засобів, а також неодмінно розводять водою, для вільного проникнення світла.
7. Рекордне число претензій дістав сюжет про еректильні розлади, що рекламує “Advanced Medical Institute” австралійську клініку. Для ілюстрації результативності терапії був обраний сюжет, інтрига якого полягала в тому, що дружина застосувала ерекцію свого чоловіка як упор, щоб дотягнутися до чогось на високій шафі.
8. Відомий сюжет реклами з ковбоєм Мальборо виник в 1955 р. Спочатку як основний чоловічий образ виступали інші герої: такі як капітан, збройовий майстер, спортсмен. І тільки харизматичний ковбой приніс найвище фінансовий успіх. Трьох акторів, що зіграли ковбоя Мальборо, через деякий час забрав рак легенів. І торгова марка придбала прізвисько Cowboy Killer, що означає “Вбивця ковбоїв”.
9. Вченими Йоркського університету підраховано, що корпорації фарм-галузі Америки витрачає на рекламування своєї продукції вдвічі більший бюджет, ніж виділяє на свою дослідницьку діяльність.
10. 30-секунд трансляції рекламного продукту протягом передачі Супер Боул 2013 року (фінал турніру за звання чемпіона НФЛ США) коштувала три мільйони доларів.
11. У 1938 році прибуток від радіореклами перевершив прибуток, який принесла реклама на друкованій продукції.
12. Експлуатація теми сексу в рекламі – техніка зовсім не новаторська. У поліграфічної реклами тютюну 1800-х років уже використовувалися відбитки голих дам.
13. І все ж, не характерно для реклами демонструвати жіноче тіло повністю. Як правило, його поділяють, показуючи будь-яку частину тіла порізно. Такий прийом показу засуджують за підтекст завуальованого насильства і використання жінки в ролі об’єкта.
14. Незважаючи на те, що показ сюжету Apple Macintosh 1984 по телебаченню стався лише один раз в ході показу Супер Кубка, ролик цей справив чималий вплив на всю подальшу рекламу. Рекламний продукт, відзнятий кіноматографістом Рідлі Скоттом, виявився дебютним екземпляром “івент-маркетингу”, який виявив, що популяризація продукту гідна не меншого інтересу, ніж саме товар.
15. Вчені сходяться на думці, що саме реклама стала найбільш значущою і впливовою галуззю мистецтва в усьому світі.
16. Вбачається, що образ гомосексуалістів був використаний вперше в рекламному сюжеті фірмою IKEA. Корпорація в 1994 р випустила телевізійний ролик, де двоє чоловіків прогулюється по торговому залу і підбирає обстановку.
17. При зйомці реклами механічних годинників їх стрілки незмінно налаштовуються на десять хвилин на одинадцяту, що імітує посмішку і означає, що у глядача, не виникає підсвідомого почуття пригніченості.
18. А ось рекламний ролик Діснея, випущений в 2009 р був заборонений за надмірну сексуальність. Афіша з фотографією дівчини, одягнену в футболку, зі словами “Щоб побачити більше – підніми мою майку”. Плакат анонсував кінострічку “Парк культури і відпочинку” (в оригіналі “Adventureland”).
19. Виробники солодкої газованої води в 2006 році витратили на розкрутку сумарно 492 млн $. Для зіставлення Молоко Процесор освітньої програми – виробник молока та організатор кампанії “Got Milk”, виділив на просування свого проджукта $ 67 млн на цей же період.
20. Вчені Американської асоціації психологів запевняють, що у дітей до 8 років немає можливості з сумнівом підходити до оцінки реклами, тому вони сприймають весь запропонований матеріал як істинний, чесний і об’єктивний.
21. У 1704 р у виданні Boston News Letter в Штатах опубліковано перший оплачений рекламний текст. Ця публікація рекламувала маєток в Лонг-Айленді.
22. Понад п’ятдесят відсотків беруть опитаних в процесі вивчення підлітків сказали, що придбання рекламованих продуктів надає їм авторитетності і популярності.
23. У рекламі нерідко застосовується методика “обставин ефективності”, коли товар, який рекламують обставляється образами, які заздалегідь пробуджують у глядача позитивні почуття. Зокрема, відповідними образами для оформлення пральних засобів є зображення дітвори, квітучих рослин, сонця і т.д. Існує твердження, ніби багаторазовий показ товару в подібному оточенні напевне викличе прихильність споживача і до самого бренду теж.
24. $ 2,6 мільярда – бюджет найбільш дорогої в історії рекламної політичної кампанії на виборах першої особи США 2008 року. Джону Маккейну вона коштувала $ 136 млн, а Бараку Обамі – $ 310 млн.
25. Вивчення питання показало, що неодноразовий вплив злегка відчутного стимулу формує exposure effect ( “ефект впливу”), і він поглиблює схвальне відчуття образу. Наприклад, незважаючи на те, що велика частина людей не клацають на банерну рекламу на веб-сторінках, вона точно так само створює сприятливе ставлення до продукції, яка рекламується. Крім цього, понад двадцять показів оголошення не викликають Wear-out Effect ( “ефекту докучання”).
26. Щоб підштовхнути людей до придбання продукції, майстри реклами маніпулюють психологічними потребами особистості. Фобії, статеві відносини, інстинкт виживання, самоцінність, потреба в кумирах і бажання домінувати – інстинкти, на які найчастіше тиснуть в рекламі.
27. Для створення реклами націленої на дітвору, рекомендується набирати виконавців декілька дорослішими за імовірний цільовий ринок. Наприклад, в рекламному ролику розваг розрахованих на 8-річних дітей знімають 11-12 літніх, які грають іграшками, що рекламуються. Так використовують специфічний прийом, де артисти представляють собою рольовий еталон, зразок для наслідування дітям молодшого віку.
28. Витрати в Штатах на рекламу в веб-просторі на 2000 рік склали $ 8,1 млрд. Прогнозується на 2013 рік – $ 42 млрд.
29. У промороликах їжі над зовнішнім виглядом об’єктів трудяться фуд-стилісти. Наприклад, смажене курча для зйомки в рекламному сюжеті піддається наступній підготовці: спочатку куряча шкіра підтягується стилістами і фіксується за допомогою зшивання. Після чого тушку наповнюють зволоженими серветками, щоб надати птасі обсяг і домогтися “спокусливого” пари при підігріві. На наступному етапі продукт обсмажують до апетитного вигляду скоринки (не прожарюючи до кінця). І завершальним штрихом наносять шар золотисто-коричневої фарби.
30. Кажуть, корпопація Microsoft нібито відстебнула Rolling Stones за відтворення загальновідомого треку “Start Me Up” в рекламному ролику Windows 95 – $ 9 млн. А буває навпаки і нікому не відома композиція музиканта за одну добу здатна злетіти на вершину хіт-парадів слідом за показом реклами, де вона звучить. Так було з композицією бразильської комманди Cansei de Ser Sexy “Music is My Hot, Hot, Sex”, яка стала саундтреком до ролика Apple iPod.
31. Помилкою корпорації Mars стала відмова творцям кінострічки “Інопланетянин” (ET: The Extra-Terrestrial) у використанні цукерок M & M’S як приманки для головного персонажа, вважаючи його занадто потворним. Натомість були обрані цукерки Reese’s Pieces, реалізація яких слідом за виходом стрічки на екрани зросла на 65%.
32. Неабиякою визнають маркетингову кампанію концерну Volkswagen “Think Small” в кінці 1950-х, реалізовану рекламним агентством “Doyle Dane Bernbach”, результатом чого стала успішна реалізація в післявоєнній Америці німецького авто Фольксваген Жук, розробленого на вимогу Гітлера.
33. Недавні дослідження свідчать, що кращим засобом спонукати скептично налаштованої людини на придбання є відмова від точних обставин в рекламі і акцентування уваги на сфері емоцій. І навпаки, споживачів, які не прихильних до скептицизму, швидше схиляють до вирішення зробити покупку факти і точна інформація.
34. Виявляється реклама існувала і до появи першого друкованого агрегату в 1440 році, і являла собою оголошення глашатаїв.
35. Компанії харчової галузі становлять найчисленнішу групу рекламодавців
36. Аналіз свідчить, що в виданнях для жінок кількість реклами і публікацій, які просувають препарати для зниження ваги, перевищує кількість подібних есе в журналах для чоловіків. Крім того обкладинки жіночих журналів, які пропонують мінімум один напис про застосування дієтичного харчування, гімнастики чи косметичних процедур складають вище 75% усієї кількості глянцю.
37. Прославлений Роналд Макдоналд дебютував в рекламному сюжеті в 1963 році. Об’єднання експертів з Corporate Accountability International звинуватила клоуна в тому, що він протягом майже півстоліття прищеплює шкідливі харчові звички дітям, руйнуючи здоров’я і сприяючи збільшенню кількості недуг, спровакованих неправильним харчуванням.
38. “Звідси помітно, що вам мабуть пора придбати нову нижню білизну” фраза нанесена на тротуари вулиць Нью-Йорка – відомий шпигунський маркетинг, еталон “провокатвної” зовнішньої реклами.
39. Реклама Бренда Dove “Еволюція краси” стала першою вірусної сенсацією. В результаті понад мільйон глядачів побачили в інтернеті сюжет, який викриває кулуарне життя індустрії моди.
40. Ambient -реклама, альтернативний різновид реклами, що розміщується на непередбачених поверхнях, таких як тротуар, стіни, перила та інші, або такий, що здійснюється в непередбачуваних місцях (проспекти, супермаркети, транспорт) виявився настільки вдалим, що фахівці з реклами стали активно використовувати всі нові несподівані носії. Втім, аналіз говорить, що цей різновид реклами не викликає в споживачів почуття довіри, люди стають упередженими і вбачають в кожній дії рекламний трюк і розрахунок.