Сьогодні ми продовжуємо спостерігати тенденцію зростання ринку рекламно-сувенірної продукції, хоча розуміння доцільності застосування бізнес-сувенірів в Україні знаходиться на рівні формування. Перспективи цього сегмента ринку рекламної продукції досить непогані, незважаючи на високу конкуренцію.
Поки ще існує дуже мало компаній, які мають в своєму розпорядженні власні каталоги і поставляють рекламну продукцію з різних країн. У Сполучених Штатах таких постачальників кілька тисяч. Розмір американського ринку бізнес-сувенірів в десятки разів перевищує обсяг європейського. Однак на українському ринку сувенірної продукції вже зараз досить гостра конкуренція, в першу чергу за рахунок імпорту. Виробників поки мало, проте, серед них є успішні компанії, що знайшли свою нішу у виготовленні товарів обмеженого асортименту (наприклад, щоденників) або продукції з національною символікою.
Алгоритм маркетингу за допомогою сувенірів у нас поки не відпрацьований. Закордоном реклама продукції і бренду за допомогою сувенірів давно зайняла своє міцне місце після інтернет- і ТБ-реклами. Наприклад, рекламщики з Grey Group розробили ідею для інтернет-магазину електронних книг Four Directions (Гонконг) у вигляді печива з QR-кодом, яке поширювалося в популярних кафе. Як результат – відвідуваність сайту підвищилася на 45%, кількість продажів з сайту – на 12%. Ще приклад – рекламна компанія передового залізничного німецького оператора Deutsche Bahn, яка на кожній станції встановила підставки для промопродукції і аксесуарів з нанесеною на них фірмовою символікою.
Прикладом промо-продукції можна вважати порційні упаковки приправ, солі, цукру, серветок, соусів з брендом кафе чи ресторану, подарункові пакети та упаковка з логотипом магазину, брендовані флешки, ручки, блокноти і т.п.
У нас поки використовується весь потенціал такого виду реклами. Потреба в бізнес-сувенірах розуміється ще не до кінця. У наш час вирішальне слово має не якість і навіть не креатив, а вартість. І це велика помилка. Рекламні агентства, бажаючи за всяку ціну залучити клієнта, знижують прайси, і це призводить до гальмування галузі. Бракує коштів на фінансування професійного навчання, маркетинг, пошук нових напрямків і технологій. Це шлях нікуди. Та й клієнти впливають на ситуацію: промо-продукцію сприймають не як ефективний інструмент маркетингу, а товар в інтернет-магазині, і намагаються придбати сувеніри за мінімальними цінами. Нам треба пройти неблизький шлях, поки створиться культура споживання і сприйняття подарунка – не тільки як матеріального об’єкта, а й дієвий маркетинговий хід. Замовники готові заплатити гроші за кілька рекламних щитів, аудиторію яких не зможуть таргентіровать, або на разову рекламу на телебаченні, але не на створення концепції просування, включаючи і сувеніри, які багаторазово працюватимуть в якості рекламного носія. У той же час всі міжнародні та великі компанії продуктивно пускають в хід рекламні подарунки. Так, благодійна акція в мережі АЗС, коли на знак подяки за участь водіям дарувався пішохідний світловідбивачі, викликала багато відгуків і згадок в ЗМІ та соціальних мережах. Які подарунки і сувеніри допоможуть Вашій компанії виділитися? На ринку рекламно-сувенірної продукції дедалі популярнішими стають гаджети, а також все, що пов’язано з телефонним зв’язком (смартфонами), планшетами та т. П. У той же час прогрес в області ультрафіолетового друку дає можливість наносити зображення на поверхні будь-якого типу (скло, дерево, пластик і т. д.).
Головним же завданням є пошук креативного підходу і виходу на цільову аудиторію для ваших сувенірів. Тому виграють компанії, які приділяють увагу розробці концепції, дизайну та креативу, а також напрацювання баз потенційно зацікавлених клієнтів. Ще одна течія, що спостерігається на ринку, – зростання попиту на функціональні подарункові набори. Зараз, по суті, будь-який предмет можна піднести у вигляді бізнес-подарунка. Наприклад, ще пару років тому нікому не йшло б в голову розглядати в якості ділового сувеніра соковижималку, але ж на неї можна нанести логотип, упакувати разом з фруктами і подарувати партнеру. Одним з новорічних подарунків може стати набір, що включає новорічну гірлянду і мультіадаптер для розеток всіх країн світу з новорічним побажанням: «У будь-яку країну світу – зі святковим настроєм!». Бізнес-подарунки і сувеніри можуть нести ідеологію бренду, підтримувати соціальну місію компанії, висловлювати національну і галузеву приналежність клієнта.
В Україні досить поширене використання таких сувенірів як прапорці, кепки, футболки, парасольки, сумки, рушники, тапки, канцелярської продукції – ручки, блокноти, щоденники, календарі та ін, чашки, годинники, брелоки, серветки і т.д. Але ще більше залишився поле для фантазії. Одним з оригінальних сувенірів може стати Ваш.
Якщо у Вас з’явилося бажання просувати свою продукцію або бренд за допомогою рекламно-сувенірного напрямки, зверніться в РА «Компанія МР Груп» і ми обов’язково допоможемо.