Рекламу поділяють:
- за локацією і методом експозиції;
- за завданням реклами;
- за діапазоном і предметом впливу: ATL і BTL;
За завданням рекламу поділяють на такі види:
- Сповіщувальна;
- Агітаційна;
- Порівняльна;
- Така, що нагадує.
Сповіщувальна реклама – використовується для інформування клієнтів про нові товари, послуги, ідеї на ринку. Завдання – вивести товар на ринок і знайти потенційних клієнтів.
Агітаційна реклама – використовується, коли в умовах конкуренції продається товар, що володіє перевагами перед іншими товарами. Завдання – моделювання переважної потреби.
Порівняльна реклама – розглядаються основні атрибути товару в порівнянні з подібними атрибутами товарів-конкурентів.
Нагадування – такої реклами потребує товар, який завоював ринок збуту і вимагає нагадування клієнту про себе.
Види реклами за локацією і методом експозиції.
Види реклами розрізняють як за каналами її поширення, так і за її безпосередніми джерелами.
За місцем і способом розміщення існують такі види реклами:
- Реклама в ЗМІ;
- Зовнішня реклама;
- Реклама на транспорті;
- Реклама на місцях продажів;
- Сувенірна реклама (сувенірка);
- Друкована реклама (роздавальна поліграфія, роздатка);
- Пряма реклама;
- Реклама в інтернеті.
Реклама в засобах масової інформації:
- Телевізійна реклама (рекламні програми, відеоролики, заставки);
- Реклама на радіо (ролики в рекламних блоках, рекламні передачі, реклама по ходу радіопередач);
- Газети інформаційні та рекламні (обласні, місцеві муніципальні, професійні);
- Реклама в журналах (спеціальні рекламні, галузеві, економічні, і т.п.);
- Каталоги, телефонні, галузеві довідники, бюлетені;
- аудіовізуальні видання.
Зовнішня реклама:
- щити з інформацією (білборди, брандмауери, сіті-формати, штендерная реклама, тривіжени);
стовпи, тумби, кіоски, павільйони, ламбрекени, пілони, троли; перетяжки, транспаранти; - написи в небі (повітряні кулі, дирижаблі, транспаранти);
- електрифіковані (або газосвітні) панно з нерухомими або рухомими написами ( “рухомий рядок”);
- просторові конструкції для розміщення плакатів у кількох площинах;
- вивіски магазинів;
- реклама на світлових екранах (світлові та неонові установки);
- лайтбокси (рекламні конструкції з підсвічуванням);
- вітрини з товарами …
Реклама на транспорті:
- написи на зовнішніх поверхнях транспортних засобів (дахи, борти, двері, будки, скла);
- басорама (рекламна панель з підсвічуванням на даху автобуса);
- друковані оголошення, що розміщуються в салонах транспортних засобів;
- реклама на моніторах в транспорті;
- вітрини з товарами на вокзалах, в аеропортах і в інших приміщеннях (на терміналах, станціях).
Реклама на місцях продажів:
- рекламне оформлення торгових залів;
- вітрини магазинів (зовнішні і внутрішні);
- вивіски, знаки, планшети в торговому залі;
- вітринні стікери;
- підлогові стікери;
- дисплеї і ТБ-монітори;
- упаковка з нанесеними назвами і товарними знаками рекламодавця: коробки, футляри, обгортковий папір, скотч і т.п .;
- манекени і бутафорія;
- гірки і стелажі;
- фірмові цінники;
- воблери;
- шелфтокери;
- усна реклама через інформаційні системи рітейлу;
Друкована реклама (роздавальна поліграфія, роздатка):
- проспекти;
- каталоги продукції;
- плакати;
- листівки;
- календарі;
- планшети;
- брошури;
- візитні картки
Сувенірна реклама (сувенірка):
- брендовані записні книжки;
- календарі з фірмовим текстом;
- авторучки з лого і рекламними написами;
- фірмові значки, прапорці, кишенькові календарі; бювари рекламні;
- папки з нанесеною рекламою;
- лінійки, закладки для книг,
- термометри;
- запальнички, брелоки для ключів
- флешки і т.п.
Пряма реклама:
- реклама поштою (direct mail);
- рекламні матеріали, що вручаються особисто, інформаційні листи;
- реклама по телефону;
- реклама за принципом “в кожні двері”;
- безкоштовні рекламні газети, листівки, сувеніри
Реклама за допомогою проведення інших маркетингових заходів:
- проведення заходів public relations;
- проведення виставок;
- оформлення вітрин, демонстрація товарів;
- проведення конференцій, прес-конференції;
- проведення зустрічей з покупцями;
- надання різних послуг, знижок;
- видача премій, подарунків, сувенірів покупцям;
- проведення дегустацій;
- самплінг, безкоштовна видача товарів;
- проведення змагань, лотерей, конкурсів, ігор;
- сенсаційні видовища, реклама на спортивних змаганнях, концертах;
- оформлення лавок на зупинках;
- запрошення в магазин відомих артистів, спортсменів, коментаторів.
Реклама в інтернеті – форма заочного подання в мережі інтернет інформації про товари та (або) послуги.
Сучасні види реклами.
Крім традиційних існують деякі сучасні види реклами:
- продакт-плейсмент, спонсорство;
- спільна реклама декількох брендів;
- соціальна (благодійність і інші види некомерційної діяльності комерційної компанії);
- політична (зачіпає інтереси політиків у зміцненні положення компанії в суспільстві);
- приватні оголошення (не пов’язані з підприємницькою діяльністю – як вид соціальної реклами);